Hoe kan ik stoofpeertjes tijdens het koken groen kleuren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (1)

Door er wat groene kleurstof doorheen te mengen.
Kost € 2,95, je doet er heel erg lang mee. De kleurstof is onschadelijk.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/pme-natural-food-colour-juniper-green-25-gram
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van een beetje worden ze niet echt groen, de kleurstof gaat mengen met het bruin/rood van de stoofpeer, dat wordt geen mooi groen.
escape
10 jaar geleden
Dan doe je er geen beetje in, maar veel.
Ivana
10 jaar geleden
Ik durf te wedden dat de smaak ook verandert, niet door de kleurstof, maar omdat je hersenen geen groene peren gewend zijn. Kortom er klopt iets niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Ivana Zoiets hebben ze getest.
Ze hadden bloemkool rood gekleurd,ketchup groen enz
Proefpersonen die het aten vonden het anders smaken,maar proefpersonen die geblinddoekt werden proefden geen verschil.
Ivana
10 jaar geleden
Laurena, als je deze peren geblinddoekt wilt eten, hoeft de vraagsteller ze ook niet te ''verven". Maar ik begrijp wat je bedoelt. Mijn stelling is dus wetenschappelijk onderbouwd. ;)